myID.be

Contacteer ons

Wil je graag meer weten over myID.be, of wil je ons een probleem melden?
Contacteer ons via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Veelgestelde vragen (FAQ)

myID.be is volledig gratis voor eindgebruikers. Bedrijven die gebruikers willen authenticeren via myID.be kunnen kiezen uit verschillende formules.

Iedereen die in het bezit is van een Belgische elektronische identiteitskaart (eID), Kids-ID of vreemdelingenkaart kan gebruik maken van myID.be. De Kids-ID is voor authenticatie te activeren vanaf 6 jaar. Vraag er naar bij je gemeentebestuur.

Nog niet, maar we werken er aan!

Neen, de kaartlezer is enkel vereist voor het activeren van de mobiele applicatie. Daarna kan je de mobiele applicatie gebruiken om in te loggen.

Wanneer je dat verkiest kan je ook aanmelden met de eID, op toestellen met een kaartlezer.

Als je geen eID kaartlezer hebt, en je kan er geen gebruiken van een collega of een vriend, dan kan je misschien een computer gebruiken in een lokale bibliotheek of gemeentehuis. Op die plaatsen zijn dikwijls computers met een eID kaartlezer beschikbaar.

Je kan ook een kaartlezer kopen in een lokale computerwinkel. Voor meer informatie, zie:

Ja, dat kan. Eenmaal je ingelogd bent op onze website, kan je een historiek bekijken van wanneer je myID.be gebruikt hebt.

Lees ons privacybeleid.

Geen paniek. Je kan inloggen op de myID.be website met je eID kaartlezer en het mobiele toestel verwijderen van je profiel. Daardoor wordt de app op het toestel geblokkeerd, en kan het niet meer gebruikt worden om aan te melden.