myID.be®

Contacteer ons

Wil je graag meer weten over myID.be®, of wil je ons een probleem melden?
We zijn telefonisch of via chat bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur, uitgezonderd op feestdagen.
Je kan ons dan bellen op het nummer +32 2 616 36 77.
Of contacteer ons via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Veelgestelde vragen (FAQ)

myID.be® is volledig gratis voor eindgebruikers. Bedrijven die gebruikers willen authenticeren via myID.be® kunnen kiezen uit verschillende formules.

Iedereen die in het bezit is van een Belgische elektronische identiteitskaart (eID), Kids-ID of vreemdelingenkaart kan gebruik maken van myID.be®. De Kids-ID is voor authenticatie te activeren vanaf 6 jaar. Vraag er naar bij je gemeentebestuur.

Nee. Net als een identiteitskaart is de myID.be® app strikt persoonlijk. Om veiligheidsredenen kan ze maar door één persoon tegelijk geactiveerd worden.

Momenteel even niet. We werken er aan om dit zo snel mogelijk weer toe te laten.

Bekijk de Veelgestelde vragen bij eid.belgium.be. Zorg ervoor dat u uw eID test met CSAM. Als dat niet werkt, neem contact op met eid.belgium.be.

Neen, de kaartlezer is enkel vereist voor het activeren van de mobiele applicatie. Daarna kan je de mobiele applicatie gebruiken om aan te melden.

Wanneer je dat verkiest kan je ook aanmelden met de eID, op toestellen met een kaartlezer.

Als je geen eID kaartlezer hebt, en je kan er geen gebruiken van een collega of een vriend, dan kan je misschien een computer gebruiken in een lokale bibliotheek of gemeentehuis. Op die plaatsen zijn dikwijls computers met een eID kaartlezer beschikbaar. In Vlaanderen en Brussel kan je bijvoorbeeld terecht bij de Digibanken.

Je kan ook een kaartlezer kopen in een lokale computerwinkel. Voor meer informatie, zie:

Ja, dat kan. Eenmaal je ingelogd bent op onze website, kan je een historiek bekijken van wanneer je myID.be® gebruikt hebt.

Lees ons privacybeleid.

Geen paniek. Je kan aanmelden op de myID.be® website met je eID kaartlezer en het mobiele toestel verwijderen van je profiel. Daardoor wordt de app op het toestel geblokkeerd, en kan het niet meer gebruikt worden om aan te melden.