Waarom myID.be®?
De multifactor-authenticatie werkt op een eenvoudige, goedkope, robuuste en veilige manier
Geen klassieke authenticatie meer nodig via gebruikersnaam en wachtwoord, wat registreren simpeler maakt en helpdeskondersteuning aanzienlijk doet afnemen.
De myID.be® app kan je op meerdere toestellen installeren (bv. zowel op een bedrijfstelefoon als op een persoonlijke tablet), met of zonder simkaart.

Wat is myID.be®?
Met myID.be® kan uw bedrijf of organisatie op een eenvoudige manier de eID gebruiken.
Gebruikers kunnen kiezen tussen hun eID of de myID.be® mobiele app om in te loggen op jouw applicatie. De mobiele app maakt het eenvoudig om veilig in te loggen op hun telefoon of tablet, of op een computer door het scannen van een QR-code. De gebruikers moeten de mobiele app eenmalig activeren op basis van hun eID.
Gebruikers kunnen de myID.be® app ook gebruiken om digitaal documenten te tekenen, wat de noodzaak voor papieren handtekeningen en hun kost wegneemt.
myID.be® ondersteunt ook de Kids-ID (vanaf 6 jaar) en de elektronische vreemdelingenkaart.

Integreer myID.be® in uw applicaties
Integratie met uw applicatie is heel eenvoudig via het OpenID Connect protocol voor authenticatie en het DSS protocol voor Advanced Digital Signatures.
Ga naar onze console voor ontwikkelaars, bekijk onze documentatie of contacteer ons voor meer informatie. Natuurlijk kunnen onze ervaren consultants u helpen met het beveiligen van uw applicaties en websites.

De veiligheid van uw gebruikers gaat boven alles
De privacy en de veiligheid van persoonlijke gegevens zijn voor ons van immens belang.
Via een krachtige encryptie bouwen we een digitale muur rond de identiteit van uw gebruikers, die alleen maar valt te bewijzen met een authenticatie in twee stappen: hun mobiele app of hun eID, en een pincode.
myID.be® vraagt geen emailadres of telefoonnummer, om de activatie zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo kunnen uw gebruikers er ook op vertrouwen dat we hen niet contacteren.
Bovendien, met myID.be® hebben uw gebruikers volledige controle over hun data: hun toestellen, hun toepassingen en de historiek van hun recente activiteit kunnen allemaal beheerd worden op de myID.be® website.
Prijszetting
Self-service integratie van myID.be® voor testdoeleinden is mogelijk en gratis. Er gelden wel beperkingen. Voor meer informatie, ga naar onze console voor ontwikkelaars en documentatie.
Voor gebruik in productie is een contract noodzakelijk.
Een eenmalige onboarding vergoeding van 980 € (excl. BTW) is van toepassing bij het ondertekenen van het contract.
Aan het begin van elk contractueel jaar geldt een jaarlijkse support vergoeding van 480 € (excl. BTW). Deze support vergoeding omvat drie uur support. Additionele support kan afgenomen worden aan 40 € (excl. BTW) per 15 minuten.
Het gebruik van de diensten wordt aan het eind van elke kalendermaand gefactureerd.
Authenticaties
Prijzen zijn per actieve gebruiker, met een onbeperkt aantal authenticaties per actieve gebruiker. Een gebruiker is actief in een bepaalde tijdsperiode als die minstens eenmaal aanmeldt in die periode. Er is geen kost voor inactieve gebruikers.
Je kan kiezen tussen twee formules:
- 0,40 € (excl. BTW) per actieve gebruiker per maand (de maandelijkse formule)
- of 0,95 € (excl. BTW) per actieve gebruiker per jaar (de jaarlijkse formule)
Advanced Digital Signatures
- 0,50 € (excl. BTW) per handtekening
Prijzen kunnen herbekeken worden aan het eind van elk contractueel jaar.
Volume kortingen zijn beschikbaar. Contacteer ons voor een gedetailleerd en gepersonaliseerd voorstel.