myID.be®

Eenvoudig en veilig aanmelden bij uw organisatie

- Met de elektronische identiteitskaart (eID)

- Met de myID.be® app

Waarom myID.be®?

Belgische bedrijven en andere organisaties zijn steeds meer geïnteresseerd in het gebruik van een sterke multifactor-authenticatie op een eenvoudige, goedkope, robuuste en veilige manier, bij voorkeur op basis van de reeds ingeburgerde Belgische elektronische identiteitskaart (eID).

Veel bedrijven overwegen het gebruik van de eID - ook als dit niet wettelijk verplicht is - omdat zij dit ervaren als een duidelijke verbetering ten opzichte van de klassieke gebruikersnaam en wachtwoord combinatie. Gebruikersregistratie is sterk vereenvoudigd en omdat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden onthouden moeten worden, kan de helpdeskondersteuning aanzienlijk worden verminderd.

De myID.be® app kan men op meerdere toestellen installeren, bijvoorbeeld zowel op een bedrijfstelefoon als op een persoonlijke tablet, met of zonder simkaart.

Wat is myID.be®?

Met myID.be® kan uw bedrijf of organisatie op een eenvoudige manier de eID gebruiken.

Gebruikers kunnen kiezen tussen hun eID of de myID.be® mobiele app om in te loggen op jouw applicatie. De mobiele app maakt het eenvoudig om veilig in te loggen op hun telefoon of tablet, of op een computer door het scannen van een QR-code. De gebruiker moet de mobiele app eenmalig activeren op basis van zijn of haar eID.

Gebruikers kunnen de myID.be® app ook gebruiken om digitaal documenten te tekenen, wat de noodzaak voor papieren handtekeningen en hun kost wegneemt.

myID.be® ondersteunt ook de Kids-ID (vanaf 6 jaar) en de elektronische vreemdelingenkaart.

Integreer myID.be® in uw applicaties

Integratie met uw applicatie is heel eenvoudig via het OpenID Connect protocol voor authenticatie en het DSS protocol voor Advanced Digital Signatures.

Ga naar onze console voor ontwikkelaars, bekijk onze documentatie of contacteer ons voor meer informatie.

De veiligheid van uw gebruikers gaat boven alles

De privacy en de veiligheid van persoonlijke gegevens zijn voor ons van immens belang.

Via een krachtige encryptie bouwen we een digitale muur rond de identiteit van uw gebruikers, die alleen maar valt te bewijzen met een authenticatie in twee stappen: hun mobiele app of hun eID, en een pincode.

myID.be® vraagt geen emailadres of telefoonnummer, om de activatie zo eenvoudig mogelijk te maken. En ze kunnen er op vertrouwen dat we hen niet zullen contacteren.

Bovendien, met myID.be® hebben uw gebruikers volledige controle over hun data: hun toestellen, hun toepassingen en de historiek van hun recente activiteit kunnen allemaal beheerd worden op de myID.be® website.

Prijszetting

Self-service integratie van myID.be® voor testdoeleinden is mogelijk en gratis. Er gelden wel beperkingen. Voor meer informatie, ga naar onze console voor ontwikkelaars en documentatie.

Voor gebruik in productie is een contract noodzakelijk.

Een eenmalige onboarding vergoeding van 980 € (excl. BTW) is van toepassing bij het ondertekenen van het contract.

Aan het begin van elk contractueel jaar geldt een jaarlijkse support vergoeding van 480 € (excl. BTW). Deze support vergoeding omvat drie uur support. Additionele support kan afgenomen worden aan 40 € (excl. BTW) per 15 minuten.

Het gebruik van de diensten wordt aan het eind van elke kalendermaand gefactureerd.

Authenticaties

Prijzen zijn per actieve gebruiker, met een onbeperkt aantal authenticaties per actieve gebruiker. Een gebruiker is actief in een bepaalde tijdsperiode als die minstens eenmaal aanmeldt in die periode. Er is geen kost voor inactieve gebruikers.

Je kan kiezen tussen twee formules:

  • 0,40 € (excl. BTW) per actieve gebruiker per maand (de maandelijkse formule)
  • of 0,95 € (excl. BTW) per actieve gebruiker per jaar (de jaarlijkse formule)

Advanced Digital Signatures

  • 0,50 € (excl. BTW) per handtekening

Prijzen kunnen herbekeken worden aan het eind van elk contractueel jaar.

Volume kortingen zijn beschikbaar. Contacteer ons voor een gedetailleerd en gepersonaliseerd voorstel.